maandag 18 augustus 2014

Zeist – Een nog langer moment van rust


Ik heb een weekend lang een moment van rust gehad.

Het boek dat ik las was heel spannend …..
Maar het boek is uit …. zaterdag al.

Ik denk veel na. Soms ben ik daar moe van … van al mijn gedachten.
Het zijn ook niet de minste zaken waar ik over nadenk:

Hoe verwoord ik nou precies en kernachtig  wat voor mij vrijheid betekent
Hoe beschrijf ik liefde in een paar korte duidelijke zinnen
Wat is leven voor mij ….. kort samengevat
Wat weerhoudt mij soms om de dingen te doen waar ik blij van word … in één woord
Hoe rijm ik wat mijn diepste gevoel mij zegt en de andere werkelijkheid die ik nu zie
Waarom glibberen er zoveel naaktslakken door de tuin

Ik heb op bijna al mijn vragen antwoorden, maar dat is dan een heel verhaaltje, die antwoorden.
Maar ach, dat geeft ook helemaal niet.
Behalve de laatste vraag. Daar heb ik een kort antwoord op. Of het antwoord juist is weet ik niet. Ik ben geen slakken deskundige. 

1 opmerking: