maandag 25 augustus 2014

Zeist – Aan de vooravond van …


Ik sta aan de vooravond van mijn vertrek naar Frankrijk.
Mijn auto staat klaar. Alles wat ik nodig heb zit erin. En dat is eigenlijk niet zoveel.

Wat gaat het leven mij daar brengen? Welke verrassingen brengt mijn pad mij?
Ik heb zin om een ander leven op te bouwen. Ik ben benieuwd wat makkelijk gaat en waar ik tegen aan ga lopen. Ik heb ideeën om uit te voeren, ik heb plannen. Maar hoe het daadwerkelijk zal zijn, ga ik ervaren als ik daar ben. Het is aan mij om mijn leven vorm te geven.

Ik spreek de taal, ik ken de Franse manier van leven, maar nog niet alle finesses ….. die ga ik ontdekken. Ik houd van de warmte en het buiten leven, van de natuur en …. van mensen.  Ik houd van de nieuwigheden die andere culturen mij laten ontdekken, andere denkwijzen. Het fascineert mij hoe andere mensen leven, voelen en denken.

Ik heb afscheid genomen van mijn kinderen en mijn vrienden. Het voelt niet als een afscheid; ik neem iedereen mee in mijn hart…. die heb ik altijd bij mij, dus da’s praktisch. Mijn kinderen en sommige vrienden komen naar Frankrijk. Anderen zie ik weer als ik in Nederland ben. We hebben het gemak van telefoons, whatsapp en skype. Zo houden we contact.

Ma vie française commence …. presque … bijna
Ik sta open voor wat komen gaat.

1 opmerking:

  1. Geniet ervan en succes in Frankrijk.
    En stap voor stap krijgt alles een plaats.
    We blijven je volgen��
    Liefs Mariska en kim

    BeantwoordenVerwijderen