donderdag 28 augustus 2014

Brioude – Voor alles is een eerste keer


Ik zit op een bankje aan een riviertje. Ik hoor een waterval die ik niet kan zien.
Het groene water weerkaatst de bomen. Het voelt sereen, deze omgeving…. ik ben in de Auvergne.

Ik heb een mooie rit gemaakt van Parijs naar hier. De Franse snelwegen zijn prettig, zelfs rustig. Ik ben één van de weinige Nederlanders op de weg richting het zuiden.

Aan het einde van de middag heb ik een blik op de kaart geworpen – ik heb geen tomtom – om te zien waar ‘groene’ weggetjes zijn om een mooi plekje voor de nacht te vinden. Bij de afslag richting Puy-en-Valay kreeg ik na enkele minuten al een camping bordje te zien …. die heb ik gevolgd.

Voor alles is een eerste keer …..
Ik heb een tent opgezet…. alleen.

Het is wel een twee minuten ding, maar toch …. Ik heb het gedaan. Ik denk dat ik in totaal 8 minuten nodig had om ook de haringen met mijn armkracht in een harde grond te krijgen. Ik heb geen hamer. Daar heb ik niet aan gedacht om mee te nemen. Het is voor het eerst in drie maanden dat ik iets nodig heb dat ik niet bij me heb en wat praktisch zou zijn.

Toen ik de tent kocht, heb ik trouwens wel om een demonstratie gevraagd hoe de tent weer in elkaar te vouwen. Ik heb van meerdere kanten gehoord dat dat een ‘ramp’ is. Het is dus heel gemakkelijk …. Ben benieuwd morgenochtend ….

Ik sta op een camping die € 8,20 voor een nacht kost. C’est donné zoals de Fransen zouden zeggen …. Het is te geef. 

Ik heb genoten van een Frans maal die mijn Parijse vriendin mij heeft meegegeven. En …. een heerlijke wijn. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten