zondag 31 augustus 2014

Vic-la-Gardiole – Ontmoeting


Ik ga een dagje stappen met mijn nieuwe vrienden. We treffen elkaar in Nîmes. Een van mijn vrienden woont daar. We spreken af bij een parkeerplaats bij de eerste afslag van de périférique. Mijn vriendin noemt de naam van de afslag.

Ik drink een espresso op een terrasje in een dorpje. Ik voel me thuis op een bepaalde manier.

Ik rijd door naar Nimes. Als ik de weg niet ken en zeker de plek waar we hebben afgesproken niet, neem ik royaal de tijd om er te komen …. om geen stress te krijgen mocht ik verkeerd rijden. En wat gebeurt …. Ik neem een verkeerde afslag. En dan komt toch de stress om de hoek kijken. In een winkel vraag ik de weg. Een behulpzame bediende legt mij duidelijk uit hoe ik moet rijden. Toch gaat het fout …. Ik herinner mij op een gegeven moment niet goed meer of ik rechts of links moet afslaan. Maar weer vragen dan. Dan vind ik de juiste parkeerplaats. Ik ben 10 minuten later dan de afgesproken tijd. Mijn vrienden zijn er nog niet. Achteraf valt alles reuze mee. Stress was niet nodig geweest.

Ik vind het steeds bijzonder om zo’n onbekende plek te vinden.

Een vrouw komt op mij af. Ze wil een euro voor de bus. Na een lange aarzeling van mij geef ik haar de euro. Ze loopt weg met haar euro in haar hand. Komt terug en wil nog een euro voor haar vader. Nee.

Mijn vrienden komen …. We rijden door naar Nîmes-centre. Het is warm. We lopen langs de oude Romeinse gebouwen. We praten, we delen een stukje van ons leven.

Ik heb twee fijne mensen ontmoet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten