zaterdag 2 augustus 2014

Empe – Weldadig


Ik had een lastige dag. Ik bots tegen mijzelf aan, tegen mijn ongeduld, tegen de kalmte en de rust die deze omgeving uitstraalt. Ik wil bewegen, doen, erop uit trekken, nieuwe ervaringen opdoen.

Plots realiseer ik mij dat deze omgeving, dit moment weldadig is voor mij. Dit is mijn nieuwe ervaring. Ik geef me eraan over. En op dat moment voel ik een andere energie om mij heen, een hele lichte, ijle energie. Woorden schieten eigenlijk tekort om dit gevoel uit te drukken. Het is een energie die heel aantrekkelijk is, een energie waarin ik wil blijven hangen ….  Het voelt als een soort van opening naar een andere dimensie, een hoger iets. Een opening naar een ruimte waarin alles mogelijk is, een ruimte waarin mijn hart volledig geopend is, een ruimte waarin mijn innerlijke vrijheid mijn liefde laat vloeien. En in die ruimte van liefde krijgen mijn intenties vorm.

Ik zet koffie. Ik draai me om. De honden beginnen onmiddellijk te kwispelen als ik naar ze kijk. Wat mooi! Ik buk om de honden te aaien. Ze komen naar me toe …. Ik voel mijn eigen blijdschap en die van de honden …

2 opmerkingen:

  1. Lieve Maria,
    Je schrijft erg leuk en ik lees je blog met veel plezier.
    Naar aanleiding van onze gesprekken wilde ik dit graag met je delen.
    Als je je kunt ontspannen in verwarring, zul je helderheid vinden.
    Als je je kunt ontspannen in onzekerheid, zul je zekerheid vinden.
    Als je je kunt ontspannen in kwetsbaarheid, zul je kracht vinden.
    Als je je kunt ontspannen in onrust, zul je vrede vinden.

    Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!!
    Dank voor het delen.

    Ik kan nog toevoegen ...

    Als je je kunt ontspannen in verdriet, zul je loutering vinden.
    Als je je kunt ontspannen in angst, zul je liefde vinden.

    BeantwoordenVerwijderen