vrijdag 8 augustus 2014

Empe – Niets


Een paar mensen vragen zich af waarom ik niet meer schrijf. … Ik had geen flauw idee waarover ik had moeten schrijven de afgelopen dagen….. geen inspiratie. Waarop mijn zoon zegt dat inspiratie in de kleine dingen zit. Hij heeft gelijk.

De laatste dagen ben ik tegen mijn verveling aangelopen. Dat is weinig inspirerend. Ik kan hier genoeg doen en  zien, ik ben in goed gezelschap met mezelf….. Vreemd dus dat ik me verveel. Maar toch …. Ik heb meer contact met mensen nodig of in ieder geval een betere balans tussen mijn eigen ruimte die heel belangrijk voor mij is EN een uitwisseling van gedachten en ervaringen met anderen. Die balans is voedend voor mij.

Ik rijd langs een veldje waar wel twintig ooievaars staan… wat een prachtige beesten. Statig gekleed in hun wit zwarte jasje pikken ze her en der wat uit het gras.

Samen met een vriendin loop ik door Zutphen. Ik vind het heerlijk om door de ogen van een ander dezelfde straatjes te bekijken die ik eerder deze week ook gezien heb. Een ander ervaart de dingen weer anders dan ik, ziet ook weer andere dingen dan ik, weet ook weer andere dingen dan ik….of we ervaren hetzelfde. Het delen van …. is mooi …. is verrijkend, vind ik. 



Het regent. … en ik, ik zit heerlijk buiten en beschut. De regen klettert op het dakje. De honden liggen aan m’n voeten. …..De buurman heeft een maaltje eten voor me klaargelegd …. vers geplukt uit de moestuin…..Ik heb het goed.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten