woensdag 20 augustus 2014

Zeist – Een heerlijke dag


Ik ben op weg naar mijn vrienden in Tiel voor een kop koffie.

Buiten in het warme zonnetje en een heerlijke tuin, drinken we …. thee. Daar hebben we trek in.
We genieten van elkaars gezelschap.

Even later lopen we door een weiland richting de Waal. Drie prachtige ooievaars staan statig een eindje van ons vandaan. Opeens vliegen ze weg…. bang voor de hond? Een fraai gezicht; hun wit/zwarte lijf tegen een heel donker wolkenpakket dat dreigend onze richting uitkomt. We zijn het erover eens dat de bui langs ons heen gaat drijven ….

We wandelen verder, nu langs de Waal. Wat is het hier mooi. Ik geniet. Grote rijnaken klieven rustig door het water. En dan …. begint het te regenen, hard en harder. We rennen naar de bosjes; een goede beschutting. 

Ach, een zomers regenbuitje…..……maar de regen blijft flink aanhouden…. we komen drijfnat terug bij de auto.


Na een kop chocolade melk, een smakelijke maaltijd, een verrukkelijk ijsje en een tochtje door Tiel is de heerlijke dag voorbij.

Ik rijd weer terug naar Zeist.
Wat een fijne mensen heb ik ontmoet.
En wie weet …. is het appartement dat een van mijn vrienden op internet gevonden heeft …. voor mij bestemd.




1 opmerking:

  1. Elke keer als ik je blog open dan start hij bij de ontmoeting met Maria. Het mooie hiervan vind ik dat we steeds een stukje van jou leren kennen als we je ontmoeten. De rust, eerlijkheid, emotie en gezelligheid is het leven wat we van jou zien.
    Mooi om deel te mogen nemen aan jouw leven. En dat appartement (klinkt bijna als apart) dat is je gegund en absoluut voor jou bestemd!

    BeantwoordenVerwijderen